Mice and Mystics / Magia i Myszy (Jerry Hawthorne)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 729
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 148 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Mice and Mystics

Post autor: Munchhausen »

Na stronie wydawnictwa właśnie ruszyła przedsprzedaż. Mam nadzieję, że będzie do wyrwania taniej, bo te 95zł trochę boli - to w końcu połowa tego, co zapłaciłem za nową podstawkę. Ale mimo fajnie, że coś ruszyło :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

Ja ze swojej strony polecam Glorma obydwiema ręcyma. Ten dodatek wydaje się trochę "ubogi", ale jego siłą jest książeczka z historią, która, moim zdaniem, jest opisana i poprowadzona jeszcze lepiej od podstawki, nawet jeśli opiera się na nieco "obcykanym" motywie w fantasy. Splee (nie wiem jak w polskiej wersji, ja bym pewnie przetłumaczył na Śluz :P) nie można nie kochać, a i dramat Glorma (i hinty co do przeszłości innych myszy, jak np. Tilda czy Nez Bellows) przeżywa się razem z bohaterami.
Andarist
Posty: 446
Rejestracja: 08 gru 2014, 19:39
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Andarist »

Do kiedy trwa przedsprzedaz?
Poszukuję: Na Chwale Rzymu - Zona Senatora (Mloda)
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mice and Mystics

Post autor: pattom »

Kiedy premiera ?
Awatar użytkownika
lukwych
Posty: 530
Rejestracja: 23 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: lukwych »

A jest szansa na ładnie wydrukowaną Kocią Kołyskę i inne dodatki czy jesteśmy skazani na PDF?
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
xilk
Posty: 912
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 103 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

Krwawisz pisze:Doczekacie się, choć oczywiście nie wszystko na raz :-)
To wtedy po zakupie dużego dodatku ogłoszę upadłość konsumencką :D (może ją wreszcie wprowadzą? ;))
Munchhausen pisze:Na stronie wydawnictwa właśnie ruszyła przedsprzedaż. Mam nadzieję, że będzie do wyrwania taniej, bo te 95zł trochę boli - to w końcu połowa tego, co zapłaciłem za nową podstawkę.
Przy zakupie w przedsprzedaży masz też mały dodatek "Duch zamku Andona", za który pewnie byś musiał zapłacić 4 zł, czyli nie jest tak źle. Cena jest dość dobra, patrząc na to, że angielską wersję dodatku możesz trafić za te 100 zł.
Andarist pisze:Do kiedy trwa przedsprzedaz?
pattom pisze:Kiedy premiera ?
Podpisuję się pod oboma tymi pytaniami. Wiem, że data premiery może być "trochę ruchoma", ale jakiś termin moglibyśmy poznać. Znam ostrożność po zabawie z terminami wydania samej gry Magia i Myszy, czy Martwej Zimy, ale skoro przedsprzedaż się rozpoczęła, to chociaż termin w stylu "lipiec" jest chyba znany, nie?
lukwych pisze:A jest szansa na ładnie wydrukowaną Kocią Kołyskę i inne dodatki czy jesteśmy skazani na PDF?
To byłoby fajne, ale raczej nierealne. Nawet w USA nie wydali tego, tylko dali możliwość zakupu pliku pdf...
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Krwawisz »

Premiera w lipcu, przedsprzedaż do 1 czerwca. Oczywiscie cena przedsprzedazowa standardowo w naszych akcjach jest atrakcyjna i nizsza od SCD.

Jesli chodzi o drukowane PDF to niestety ze wzgledow licencyjnych nie ma takiej opcji.
xilk
Posty: 912
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 103 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

Krwawisz pisze:Premiera w lipcu, przedsprzedaż do 1 czerwca. Oczywiscie cena przedsprzedazowa standardowo w naszych akcjach jest atrakcyjna i nizsza od SCD.
Takie pytanie, czemu dziś cena wskoczyła na SCD, skoro przedsprzedaż jest do 1 czerwca?

I co to za jakieś punkty przy niektórych produktach? Gdzie jest opisane, jak działa ten program lojalnościowy? (w regulaminie sklepu jakoś nie widzę)
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Krwawisz »

Jeśli chodzi o Serce Glorma to rzeczywiście ktoś się pospieszył - nie możemy już tego zmienić, więc poniżej wklejam kod ważny do jutra, dzięki któremu będzie można kupić grę jeszcze w cenie przedsprzedażowej.

Zainteresowane osoby, proszę o wpisanie w polu "kupon rabatowy": Glorm
(koniecznie z dużej litery). W ten sposób od ceny odejmie się 33,99 ;-)


Co do punktów rabatowych, to system jeszcze nie działa - powoli go wdrażamy. będziemy oczywiście informować jak już ruszy
xilk
Posty: 912
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 103 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

No cóż, wczoraj późnym wieczorem wszedłem na FB, a tam link do ogłoszenia, że:
Strona Cube Factory of Ideas pisze:Magia i Myszy - koniec sierpnia - już w drodze
Trochę szkoda, że jednak w te wakacje nie pogram, ale liczę, że we wrześniu będę miał już swój egzemplarz w rękach i wtedy zabiorę się najpierw za pomalowanie tych dwóch figurek, a później za samą kampanię :D Ważne, że Myszy są już w drodze :)

Edit:
Jednak źle spojrzałem... Jedna linijka niżej...
Strona Cube Factory of Ideas pisze:Magia i Myszy. Serce Glorma - wrzesień - w finalnym etapie produkcji
W takim razie, mam nadzieję, że będzie to początek września, a nie jego koniec...
Awatar użytkownika
kalay
Posty: 40
Rejestracja: 23 paź 2015, 15:16
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 2 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: kalay »

Czy dodatek Serce Glorma można jeszcze (już?) kupić, czy będzie trzeba czekać do premiery?

P.S. Czy audiobook z podstawki można gdzieś nabyć?
Awatar użytkownika
Desaix1800
Posty: 284
Rejestracja: 01 mar 2011, 18:07
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Desaix1800 »

Witajcie..ciagle poszukuje przygodówki z klimatem i fabułą..miałem MiM kupioną z sentymentu (dziś tytuł juz prawie jak dla mnie niegrywalny ), grałem w Desenta który wkurzał graniem pod mechanikę, powergamingiem z małą dozą klimatu.. sprzedałem... zastanawiam si nad Imperium atakuje..ale to znów klon Desenta. Runebound, Wiedźmin- mało interakcji zero fabuły dosć sporo nudy...jednak myszy mnie przekonują -słusznie?
xilk
Posty: 912
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 103 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

kalay pisze:Czy dodatek Serce Glorma można jeszcze (już?) kupić, czy będzie trzeba czekać do premiery?

P.S. Czy audiobook z podstawki można gdzieś nabyć?
Jakoś nie zauważyłem tego postu, choć już miesiąc minął...

Dodatek możesz zamówić na razie w sklepie Cube, ale i tak poczekasz do czasu premiery:
http://www.factorycube.com/sklep/opis-p ... rce-Glorma

Co do audiobooku, to musiałbyś skontaktować się z samym Cube, bo na poprzedniej stronie sklepu dawali możliwość kupna samego audiobooka, ale jak teraz jest, to już nie wiem.
Desaix1800 pisze:Witajcie..ciagle poszukuje przygodówki z klimatem i fabułą..miałem MiM kupioną z sentymentu (dziś tytuł juz prawie jak dla mnie niegrywalny ), grałem w Desenta który wkurzał graniem pod mechanikę, powergamingiem z małą dozą klimatu.. sprzedałem... zastanawiam si nad Imperium atakuje..ale to znów klon Desenta. Runebound, Wiedźmin- mało interakcji zero fabuły dosć sporo nudy...jednak myszy mnie przekonują -słusznie?
Cóż, zależy czego oczekujesz od Magii i Myszy. Mi osobiście ten tytuł przypadł do gustu. Jedni znajomi chętnie grają w ten tytuł, choć losowość kość czasem irytuje i przez to dany Rozdział przechodzimy po nawet 5 próbach. Innych znajomych rozgrywka nie porwała, bo stwierdzili, że niby zasady są za trudne. Losowość faktycznie czasem daje w kość (ach ta Lili, która strzelając z łuku i rzucając 3 kośćmi wyrzuca same miecze lub dwa miecze i ser), ale trzeba się po prostu z tym liczyć i dobrze się bawić przy fabule :)
shadowdrake
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2014, 22:24

Re: Mice and Mystics

Post autor: shadowdrake »

Desaix1800 pisze:Witajcie..ciagle poszukuje przygodówki z klimatem i fabułą..miałem MiM kupioną z sentymentu (dziś tytuł juz prawie jak dla mnie niegrywalny ), grałem w Desenta który wkurzał graniem pod mechanikę, powergamingiem z małą dozą klimatu.. sprzedałem... zastanawiam si nad Imperium atakuje..ale to znów klon Desenta. Runebound, Wiedźmin- mało interakcji zero fabuły dosć sporo nudy...jednak myszy mnie przekonują -słusznie?
Magia i Myszy to przede wszystkim klimat i fabuła. Mechanicznie gra nie zachwyca, ale rekompensuje to bardzo fajna opowieść. Gdy przechodziliśmy kampanię we dwójkę z narzeczoną, nastrój i wrażenie immersji budowaliśmy dodatkowo czytając opowiadanie na głosy i puszczając klimatyczną muzyczkę w tle (polecam zwłaszcza soundtrack z gry komputerowej Trine). Jeśli Ty oraz Twoi współgracze macie jakieś kameralne miejsce do spotkań, gustujecie w baśniowych klimatach, lubicie wczuwać się w historię i swoje postaci, a jednocześnie jesteście w stanie przymknąć oko na czasami frustrującą losowość, to trudno o lepszy wybór.
Awatar użytkownika
Desaix1800
Posty: 284
Rejestracja: 01 mar 2011, 18:07
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Desaix1800 »

Bardzo dziękuję za odpowiedź i utwierdza nie mnie w przekonaniu ze M&M to gra przede wszystkim z klimatem

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

Można dyskutować. Ja tam uważam, że mechanika jest bardzo solidna i dostarczająca emocji, a połączenie mechaniki z komponentami, artworkiem i akcjami jest miejscami na absolutnych wyżynach, do których wiele gier tylko aspiruje ale bardzo rzadko sięga. Myszy wystawiające łapki, by pomóc innej wyjść z wody. Rzut winogronem. Trampolina z widelca. Żyłka i haczyk do przechodzenia nad wodą. Tarcza z guzika. Zbroja z rybiej łuski, która dobrze chroni, ale ściąga na siebie kota (well, duh!). Rapier z igiełki. Granie w szczurami w serowego pokera. Rzucanie kawałkami sera, by ustalić w którę stronę będzie patrzył zamroczony szczur. Zgadywanie składników do eliksiru rozgrzewającego serce (Heartwarming Potion). Znajdźcie mi drugą taką grę, w której jest tyle smaczków mechaniczno/tematycznych.

To nie mechanika kuleje, tylko, niestety, podręcznik, który wielu rzeczy i szczególnych przypadków nie wyjaśnia, co w grze potrafi czasem mocno sfrustrować, jeśli bardzo chcemy się trzymać "litery prawa". Tutaj postawa designera to "rozstrzygnijcie jak chcecie".

Grałem wszystkie trzy kampanie tej gry i nie narzekałem na losowość, bo w grze jest wiele sposobów na sprytne mitygowanie problemów z losowością. A że kości czasem dadzą w kość? Czym byłby dungeon crawler bez tego?

Więc wpychanie Mice and Mystics do szufladki "gra z klimatem i nic więcej", jest moim zdaniem niesprawiedliwe. To naprawdę wyjątkowa gra, na wielu frontach, tylko trochę niedopracowana od strony reguł ("niedodevelopowana"). Ale trzeba by zobaczyć radość na twarzach dzieci i dorosłych, gdy pracownicy Cube na konwentach rozgrywali partię Magii i Myszy "na żywo" w skali 1:1, z uczestnikami przebranymi za myszy, z płaszczykami i serduszkami-rzepami (do oznaczenia życia), puchatymi kostkami, z dużymi żetonami sera w kieszeni, z prawdziwym Mruczkiem (Brodie) dyrygującym rozgrywką. Niewiele gier umiem sobie wyobrazić tak przepięknie zaadoptowanych.
Porchpeople
Posty: 299
Rejestracja: 28 sty 2015, 12:17
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 17 times
Been thanked: 3 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Porchpeople »

+1 do opinii Rattkina- lepiej sam nie potrafiłbym ubrać tego w słowa:)
shadowdrake
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2014, 22:24

Re: Mice and Mystics

Post autor: shadowdrake »

rattkin pisze:wpychanie Mice and Mystics do szufladki "gra z klimatem i nic więcej", jest moim zdaniem niesprawiedliwe.
Nie napisałem, że mechanika kuleje i że to "gra z klimatem i nic więcej" (nie wiem dlaczego ubrałeś to w cudzysłów skoro nikogo nie cytujesz :D). Mechanika jest niezła jak na dungeon crawler, standardowo sprowadza się głównie do częstego rzutu kostkami, zbierania przedmiotów i stopniowego levelowania postaci. Jest to całkiem przyjemne, ale też raczej nie odbiega od standardu. Jeśli jednak porównywać z Magią i Mieczem, to faktycznie możliwości i decyzji do podjęcia jest sporo ;).
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2016, 12:31 przez shadowdrake, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4673
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1986 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: warlock »

Nie jestem wielkim fanem takich gier, ale Magia i Myszy fabularnie jest po prostu genialna. Jak gram w Imperium Atakuje i kampania ma dziesiątki niepowiązanych ze sobą wydarzeń to od razu odnoszę się do Magii i Myszy w tym względzie. I to jest niedościgniony wzorzec. :) Gra trochę cierpi przez małą różnorodność potworów, wielość rzutów kośćmi (irytuje mnie ciągła konieczność rzucania na punkty ruchu) i słaby rozwój postaci (mocne ograniczenia w posiadaniu przedmiotów ze scenariusza na scenariusz). Ale klimat jest niesamowity ;).
Porchpeople
Posty: 299
Rejestracja: 28 sty 2015, 12:17
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 17 times
Been thanked: 3 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Porchpeople »

shadowdrake pisze:
rattkin pisze:wpychanie Mice and Mystics do szufladki "gra z klimatem i nic więcej", jest moim zdaniem niesprawiedliwe.
Nie napisałem, że mechanika kuleje i że to "gra z klimatem i nic więcej" (nie wiem dlaczego ubrałeś to w cudzysłów skoro nikogo nie cytujesz :D). Jest niezła jak na dungeon crawler, standardowo sprowadza się głównie do częstego rzutu kostkami, zbierania przedmiotów i stopniowego levelowania postaci. Jest to całkiem przyjemne, ale też raczej nie odbiega od standardu. Jeśli jednak porównywać z Magią i Mieczem, to faktycznie możliwości i decyzji do podjęcia jest sporo ;).
I tutaj chyba pytanie się sprowadza do ujęcia co znaczy sama mechanika: w Twoim ujęciu to z tego co zrozumiałem czysta 'technika czynności, które wykonujemy żeby grać' (i tutaj rzeczywiście jest przesuwanie figurek po modułowej planszy i rzuty kostką na testy- czyli nic wyróżniającego tą grę spośród dziesiątek innych), a w ujęciu moim to 'rzeczy, które wykonujemy podczas gry, żeby grać' - i ta drobna zmiana definicji uwzględnia masę fajnych wprowadzonych innowacji, jak wejście do kratki kanalizacyjnej- wskutek czego kafel planszy odwraca się na drugą stronę na równoległy niższy poziom; jak choćby poruszanie się przeciwników inaczej, kiedy określony przedmiot znajduje się na planszy, jak możliwość wejścia do niedostępnych obszarów na kafelku np. po lince z haczykiem- to właśnie moim zdaniem bardzo elegancko ubrane fabularnie elementy mechaniki gry, które wyróżniają ją spośród wielu innych.
shadowdrake
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2014, 22:24

Re: Mice and Mystics

Post autor: shadowdrake »

To co wymieniłeś, owszem, jest fajne, ale to tylko drobne smaczki, które nie zmieniają jakoś mocno przebiegu starć. To, że na przykład można zrobić katapultę z widelca i owocu, wpasowuje się w klimat, ale nie powiem, żeby było specjalnie przydatne czy innowacyjne. W dalszym ciągu pod względem samych mechanizmów, ta gra to seria potyczek w podziemiach, w której o wygranej lub przegranej decydują głównie rzuty kośćmi, posiadane umiejętności i ekwipunek. Nie ma tu nie wiadomo jakiego wyzwania intelektualnego i trudnych decyzji do podjęcia. Jeśli miałbym wskazać grę, która jest dla mnie wzorowym połączeniem coopa z dobrą mechaniką i klimatem, to byłby to na przykład Pandemic Legacy albo Robinson Crusoe. Pod względem samego klimatu jednak Magia i Myszy, przewyższa te dwie pozycje.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: sqb1978 »

Technicznie to jest to samo - zarządzanie ryzykiem. Mechanika to tylko zbiór suchych zasad. Ja np. cenię gry w ktorych mechanika i klimat są tak wzajemnie powiązane na tyle, że podejmując się jakiejś akcji w grze odczuwam to jako rzeczywistą czynność (w wyobraźni oczywiście) a nie obsługę planszy. Przykład: organizacja walki lub obstawianie zakładów przed walką na arenie w Spartacusie - mega klimatyczne i wkręcające. Kontrprzykład: rzucanie kośćmi ruchu w nowym Runebound - brak jakiegoś sensownego i NATURALNEGO wplecienia klimatu w mechanikę ruchu.
Awatar użytkownika
Desaix1800
Posty: 284
Rejestracja: 01 mar 2011, 18:07
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Desaix1800 »

Robicie mi coraz większego smaka na Magie i Myszy :) Ja też lubię gdy mechanika doskonale łączy się z klimatem. .gry z doklejoną fabułą to nie dla mnie. Spartacusa tez mam na radarze.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Szaweł »

warlock pisze:Nie jestem wielkim fanem takich gier, ale Magia i Myszy fabularnie jest po prostu genialna. Jak gram w Imperium Atakuje i kampania ma dziesiątki niepowiązanych ze sobą wydarzeń to od razu odnoszę się do Magii i Myszy w tym względzie. I to jest niedościgniony wzorzec. :) Gra trochę cierpi przez małą różnorodność potworów, wielość rzutów kośćmi (irytuje mnie ciągła konieczność rzucania na punkty ruchu) i słaby rozwój postaci (mocne ograniczenia w posiadaniu przedmiotów ze scenariusza na scenariusz). Ale klimat jest niesamowity ;).
No właśnie klimat, klimat i jeszcze raz klimat. Dla mnie MiM, poza tym, że sam się przy niej świetnie bawię, jest najlepszą grą dla trochę młodszych i trochę starszych dzieci. Myślę, że taka też ta gra miała być w zamyśle i głównie dlatego system rozbudowy postaci jest trochę ograniczony. Fabularnie natomiast gra jest majstersztykiem, w tle muzyka z Trine i klimat wchłania mnie całego.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
wirusman
Posty: 1978
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 87 times
Been thanked: 28 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: wirusman »

Ile dzieciaczki powinny mieć lat. Żeby czerpały przyjemność z tej gry?
ODPOWIEDZ