Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
- MichalStajszczak
- Posty: 9475
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
O tym, że sztuczna inteligencja może grać w planszówki wiadomo od dawna. Do pomocy przy testowaniu też była wykorzystywana. W zeszłym roku została użyta do tworzenia planszówkowej grafiki. A teraz mamy kolejny krok - na bgg pojawił się wątek, założony przez użytkownika, który wykorzystał ChatGPT do "wynalezienia nowej mechaniki gry planszowej".
- Prototypowo
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 67 times
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Jeśli już się ureguluje kwestia praw autorskich do utworów / grafik tworzonych przez AI i wyjdzie z fazy uczenia się, myślę, że nikogo nie będzie zaskakiwało używanie ich do tworzenia planszówek. W Polsce już ktoś wydaje RPG w oparciu o grafiki generowane sztuczną inteligencją (https://www.facebook.com/photo/?fbid=73 ... 0437530344). Z drugiej strony graficy / ilustratorzy jeszcze będą potrzebni, bo AI nie ogarnie interfejsu / UI.
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- MichalStajszczak
- Posty: 9475
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
-
- Posty: 955
- Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
- Lokalizacja: Nadarzyn
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 94 times
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
to nie RPG tylko gra karciana, ale owszem, generowane przez AI i obrabiane przez grafikówPrototypowo pisze: ↑27 sty 2023, 07:52 Jeśli już się ureguluje kwestia praw autorskich do utworów / grafik tworzonych przez AI i wyjdzie z fazy uczenia się, myślę, że nikogo nie będzie zaskakiwało używanie ich do tworzenia planszówek. W Polsce już ktoś wydaje RPG w oparciu o grafiki generowane sztuczną inteligencją (https://www.facebook.com/photo/?fbid=73 ... 0437530344). Z drugiej strony graficy / ilustratorzy jeszcze będą potrzebni, bo AI nie ogarnie interfejsu / UI.
- raj
- Administrator
- Posty: 5209
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 275 times
- Been thanked: 896 times
- Kontakt:
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Tyle, że ten mechanizm to nic nowego, to przecież zwykłe ograniczenie na tury, w których można zagrać dane karty.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- MichalStajszczak
- Posty: 9475
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Tym się różnisz od sztucznej inteligencji, że potrafisz takie spostrzeżenie zrobić.
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Sztuczna inteligencja w testowaniu to potencjalnie świetne narzędzie, wiadomo, że nie zastąpi całkowicie testów na żywym organizmie, bo przyjemności z rozgrywki i jej czytelności nie bedzie w stanie ocenić, ale do wyłapywania strategii wygrywającej lub scenariuszy, które zawieszą grę wydaje się jak zbawienie.
- sliff
- Posty: 935
- Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 328 times
- Been thanked: 383 times
- Gizmoo
- Posty: 4114
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2660 times
- Been thanked: 2573 times
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Sporo nowych gier zaprojektowanych jest tak bardzo bez żadnego polotu, że nie zdziwiłbym się, gdyby za wszystkim stało jakieś AI.
A będąc bardziej serio - maszyna może zaprojektować teoretycznie wszystko, ale nie będzie w tym finezji. Nieszablonowe podejście do rozwiązań rozmaitych problemów odróżnia nas jednak od bezdusznej sztucznej inteligencji. I tutaj nawet nie chodzi o to, czy coś będzie "bardziej lub mniej zbalansowane", czy poddane analizie. Po prostu sam akt kreacji wymaga jednak pasji.
Oczywiście zdarzały się arcydzieła robione "na zamówienie", ale w historii było ich raczej niewiele. Większość powstała jednak "z potrzeby serca".
A czy będziemy się wspomagać AI? Po pierwsze - to już się wspomagamy - choćby w robieniu ilustracji, a po drugie - jeżeli będziemy to tylko traktować jako NARZĘDZIE w osiągnięciu celu, a nie jedyną drogę, to widzę same pozytywy tego rozwiązania. Poza tym - do gry może nie będzie potrzeba testerów i milionów rozegranych partii, by uznać, że coś jest "niezbalansowane" i wymaga poprawy.
Mnie FAQapów też na propsie.
A będąc bardziej serio - maszyna może zaprojektować teoretycznie wszystko, ale nie będzie w tym finezji. Nieszablonowe podejście do rozwiązań rozmaitych problemów odróżnia nas jednak od bezdusznej sztucznej inteligencji. I tutaj nawet nie chodzi o to, czy coś będzie "bardziej lub mniej zbalansowane", czy poddane analizie. Po prostu sam akt kreacji wymaga jednak pasji.
Oczywiście zdarzały się arcydzieła robione "na zamówienie", ale w historii było ich raczej niewiele. Większość powstała jednak "z potrzeby serca".
A czy będziemy się wspomagać AI? Po pierwsze - to już się wspomagamy - choćby w robieniu ilustracji, a po drugie - jeżeli będziemy to tylko traktować jako NARZĘDZIE w osiągnięciu celu, a nie jedyną drogę, to widzę same pozytywy tego rozwiązania. Poza tym - do gry może nie będzie potrzeba testerów i milionów rozegranych partii, by uznać, że coś jest "niezbalansowane" i wymaga poprawy.
Mnie FAQapów też na propsie.
-
- Posty: 2527
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1024 times
- Been thanked: 500 times
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Było raczej odwrotnie: większość rzeźb, obrazów, utworów muzycznych było robione na zamówienie, zlecone przez jakiegoś mecenasa.
Jest nawet powiedzenie "artysta głodny to artysta płodny" - bardziej się musiał starać, żeby dostać lepszą kasę.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- raj
- Administrator
- Posty: 5209
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 275 times
- Been thanked: 896 times
- Kontakt:
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Płodny artysta w tym powiedzeniu, to taki, co tworzy dużo i często. Nic nie mówi ono o jakości dzieł.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- Gizmoo
- Posty: 4114
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2660 times
- Been thanked: 2573 times
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Mylisz się i to bardzo. Większość dzieł (przynajmniej w malarstwie i rzeźbie), które zostały docenione, zostały uznane za arcydzieła dopiero po śmierci twórców, którzy za życia klepali zwykle biedę (np. Vermeer, Gauguin, Picasso). Ci, którzy tworzyli wyłącznie na zamówienie zresztą, byli bardziej wytrawnymi rzemieślnikami, a np. taki Rembrandt miał uczniów i asystentów, którzy malowali za niego. Do dzisiaj trudno jest ekspertom ustalić, które z dzieł w jego późniejszym okresie zostało namalowanych jego ręką.
A jeżeli mówimy o literaturze, filmie, czy muzyce współczesnej, to już kompletnie twoje zdanie nie jest prawdziwe.
-
- Posty: 2527
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1024 times
- Been thanked: 500 times
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Ale o współczesnych dziełach nie mówimy.
Chociaż? Penderecki? Górecki?
Reżyserzy adaptacji komiksów i innych dzieł typowo komercyjnych też nie tworzą je z potrzeby serca, tylko często dostają zlecenie. Producent wybiera tych, którzy kręcą sprawnie i mieszczą się w budżecie.
Było tak zresztą zarówno w klasycznym Hollywood, jak obecnie. Tylko europejskie kino, czy ogólnie autorskie, jest autonomiczne.
Poza tym Picasso o ile mi się kojarzy był pod koniec życia bardzo bogaty, do tego stopnia że miał sporą kolekcję obrazów własnych, a także innych malarzy (bo nie musiał ich sprzedawać).
Chociaż? Penderecki? Górecki?
Reżyserzy adaptacji komiksów i innych dzieł typowo komercyjnych też nie tworzą je z potrzeby serca, tylko często dostają zlecenie. Producent wybiera tych, którzy kręcą sprawnie i mieszczą się w budżecie.
Było tak zresztą zarówno w klasycznym Hollywood, jak obecnie. Tylko europejskie kino, czy ogólnie autorskie, jest autonomiczne.
Myślę, że można podać równie dużo nazwisk, które biedy nie klepały. Albo takich, którzy mimo tworzenia na zamówienie, biedę klepali.
Poza tym Picasso o ile mi się kojarzy był pod koniec życia bardzo bogaty, do tego stopnia że miał sporą kolekcję obrazów własnych, a także innych malarzy (bo nie musiał ich sprzedawać).
Ostatnio zmieniony 09 cze 2023, 20:53 przez Miszon, łącznie zmieniany 3 razy.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Posty: 2527
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1024 times
- Been thanked: 500 times
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Rzekłbym, że to często szło jedno w parze z drugim. Jest wiele historii, że jak ktoś słabo stał z kasą, to stworzył płytę życia .
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- Otorek
- Posty: 661
- Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 359 times
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Myślenie też, że skoro Vermeer klepał biede to malował co chciał z pasji i tego co miał w sercu jest też naiwne. Artyści jeśli nie mieli konkretnego zlecenia na portret szlachica, często i gęsto malowali to co się sprzedawało. Van Gogh był raczej wyjątkiem, a nie regułą.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2023, 21:17 przez Otorek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2527
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1024 times
- Been thanked: 500 times
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Vermeer też był raczej przykładem, że malował głównie na zamówienie. Tylko, że był słaby w biznesie, pieniądze się go nie trzymały (był okres, że miał sporo pieniędzy, ale faktycznie umarł jako biedak) i nie potrafił się za bardzo rozleklamować.
I zdaje się, że malował bardzo powoli, dokładnie pracując nad obrazem.
I zdaje się, że malował bardzo powoli, dokładnie pracując nad obrazem.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- itsthisguyagain
- Posty: 501
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 350 times
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
Przepraszam za OT ale Picasso był nie tylko bogaty ale był też bardzo znany. Podobno w ogóle nie używał pieniędzy. Nosił ze sobą notesik i rysik i jak miał zapłacić np za papierosy to coś w 20 sekund nabazgrał podpisywał wielkim Picasso i tym płacił.
- MichalStajszczak
- Posty: 9475
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier
My się tu ze sztucznej inteligencji śmiejemy, a tymczasem ...
Re: Recenzenci gier których oglądamy/czytamy
Uwzględniając poziom deep faków to już dawno ta wędrówka się zaczęła
-
- Posty: 564
- Rejestracja: 29 sie 2022, 10:24
- Has thanked: 344 times
- Been thanked: 181 times
Re: Recenzenci gier których oglądamy/czytamy
Z czasem AI zarżnie internet. Żadna informacja nie będzie pewna. Nie będzie narzędzia do weryfikacji.
- Bart Henry
- Posty: 975
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 683 times
Re: Recenzenci gier których oglądamy/czytamy
Według mnie to bardziej świadczy o tym, że Google próbuje jakoś adresować problem deep fake'ów, który mocno dotyka ich platformy. Żaden biznes nie chciałby być kojarzony z podrabianiem tożsamości. Na pewno mają sporo zgłoszeń w tej sprawie i albo już są, albo niedługo będą zobowiązani, by takie rzeczy wykrywać i oznaczać. Dokładnie tak samo, jak w przypadku praw autorskich do podkładów muzycznych, piosenek, czy materiałów z TV, których nadużycia potrafią wykrywać automatycznie i profilaktycznie blokować. Przerzucenie odpowiedzialności na osobę wrzucającą materiały jest najłatwiejsze i pewnie pozwoli poprawnie oznaczać większość takich filmów, co jest definitywnie zmianą na duży plus dla oglądających.
Już teraz można generować materiały wideo na podstawie odpowiednio dużego zbioru filmów uczących. Co niesie bardzo duże możliwości, bo możesz na przykład tłumaczyć swoje filmy na angielski, hiszpański, i wiele innych języków, automatycznie, bez znaczenia jak wiele słów znasz w tych językach.
- psia.kostka
- Posty: 3556
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 451 times
- Been thanked: 1057 times
Re: Recenzenci gier których oglądamy/czytamy
YouTube-AI vel Skynet nie radzi sobie ze swiatlem slonecznym.
Paczajcie jaki dyskomfort powoduje
https://youtu.be/GZOht24QCxM?si=hSbUFKcz0KUYeJjM&t=162
Pamietajcie, ze psy tez potrafia rozpoznac terminatorow.
Czuwaj!
Paczajcie jaki dyskomfort powoduje
https://youtu.be/GZOht24QCxM?si=hSbUFKcz0KUYeJjM&t=162
Pamietajcie, ze psy tez potrafia rozpoznac terminatorow.
Czuwaj!
Szukam/Kupie: Chronicle X, Tide of Iron, HoN, Laboratorium (1ed PSz), Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
Re: Recenzenci gier których oglądamy/czytamy
Już na ten moment są narzędzia do weryfikowania deep faków. I jedna i druga strona będzie się rozwijać. Tak zwany wyscig ewolucyjny.Barbarzyńca pisze: ↑04 maja 2024, 22:18 Z czasem AI zarżnie internet. Żadna informacja nie będzie pewna. Nie będzie narzędzia do weryfikacji.
Ale fakt, to może być spory problem.