Strona 74 z 78

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 19 lip 2022, 09:55
autor: Kisun
Nowa armia w NHex to zawsze na plus. Jednak wolałbym jakąś do Monolit Areny. Bardzo mi szkoda ze jej potencjał nie został doceniony i nie będzie więcej nowych.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 19 lip 2022, 10:03
autor: shuji
ja obstawiam neuroshimę 4.0 w 2023 lub 2024 (bardziej 24, może nawet 25) wydaną przez KS.
Portal już odgrzał pretaport, stronghold, robinsona i 51. Czas na neuroshimę za 1-3 lata.

Komplet z dodatkami 2-3 tysiące złotych, kampania pod USA i Niemca (PL musieliby kupować drugi raz to samo, plus cena zaporowa), hexy nie tekturowe tylko plastikowe, KS exclusive to sztaby w formie figurek (3d). Do tego dodatki typu figurki kolekcjonerskie, maty do gry, liczniki punktów czy przerobione to siano co dają do turniejów (mad bombery i inne promki, kafle terenu itd.)

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 19 lip 2022, 10:35
autor: Galatolol
Marzy mi się takie wydanie zbiorcze wszystkiego (choć nie w formie plastikozy) i też podejrzewam, że kiedyś nastąpi (lecz nie jestem przekonany, że na rynek zachodni kosztem polskiego, bo to w Polsce ta gra jest najbardziej kultowa).

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 19 lip 2022, 11:29
autor: tomb
Hex dostał niedawno pudło zbiorcze i to był dobry pomysł, bo zawartość kusi regularnie kupujących oraz zachęca niezdecydowanych.

Ultra BigBox byłby super drogi, a ultrasi i tak wszystko mają (a przynajmniej wszystkie armie), więc byłoby sporo dymu.

Poza tym - dopóki wychodzą nowe armie, wydanie zbiorcze byłoby głupotą.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 19 lip 2022, 12:12
autor: garg
tomb pisze: 19 lip 2022, 11:29 [...] Poza tym - dopóki wychodzą nowe armie, wydanie zbiorcze byłoby głupotą.
Nie głupotą, tylko dojonkiem :mrgreen:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 19 lip 2022, 12:31
autor: Mr_Fisq
Może prędzej pojawi się pomocniczy drugi BigBox na armie które ukazały się po pierwszym BigBoxie? Tylko jeszcze trochę tych armii potrzeba, żeby miało to sens.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 19 lip 2022, 13:40
autor: shuji
Galatolol pisze: 19 lip 2022, 10:35 Marzy mi się takie wydanie zbiorcze wszystkiego (choć nie w formie plastikozy) i też podejrzewam, że kiedyś nastąpi (lecz nie jestem przekonany, że na rynek zachodni kosztem polskiego, bo to w Polsce ta gra jest najbardziej kultowa).
no właśnie, dlatego zrobią odnowioną, ze wszystkim na wspieraczce i z plastikiem. Kultowość będzie nakręcać marketing, a rynek zachodni tego jeszcze nie kupił, wiec będzie bardziej chłonny
garg pisze: 19 lip 2022, 12:12
tomb pisze: 19 lip 2022, 11:29 [...] Poza tym - dopóki wychodzą nowe armie, wydanie zbiorcze byłoby głupotą.
Nie głupotą, tylko dojonkiem :mrgreen:
Portal - dojonko lvl expert nie od dziś
tomb pisze: 19 lip 2022, 11:29 Hex dostał niedawno pudło zbiorcze i to był dobry pomysł, bo zawartość kusi regularnie kupujących oraz zachęca niezdecydowanych.

Ultra BigBox byłby super drogi, a ultrasi i tak wszystko mają (a przynajmniej wszystkie armie), więc byłoby sporo dymu.

Poza tym - dopóki wychodzą nowe armie, wydanie zbiorcze byłoby głupotą.
Pomysł może był dobry, ale wykonanie to był policzek dla stałych fanów. Reprezentował sobą bardzo mało, a dodatkowo wychodził jednocześnie z nową armią, na które nie było miejsca ani znacznika, ani planszetki. W momencie premiery był niekompletny i nieaktualny bez możliwosci uzupełnienia (nawet jakby przedpremierowo albo tylko w sklepiku była możliwość dokupienia znacznika i planszetki, to jeszcze spoko).
Zresztą to widać kto to kupił - właśnie starzy wyjadacze nie, bo to świadomi konsumencji, kupili raczej nowi gracze, którzy do tej pory nie grali i mieli okazje super hiper edyszyn kupić. Widzę po turniejach nawet, że z tym rokiem molocha przychodzą początkujący. Dla starych wyjadaczy tam nie było nic wartościowego - oni przychodzą z różnymi home made boxami, woreczkami, pudełkami itd.



Dlatego moim zdaniem taki KS byłby dla nowego rynku, który nie został nascyony, podkręconego hypem i marketigiem kultowości.
Dla ultrasów zamiast pierdół, powinny być na nowo zbalansowane armie, może ich poprawienie, może alternatywne żetony do wszystkich armii jak to było w iron gangu, gdzie pomysł był dobry, ale zwyczajnie armia się nie przyjęła. Zamiast wytestować żeton wymienny na ogranej armii, to dodali alternatywny tryb do nowej nikomu nie znanej...

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 29 lip 2022, 22:40
autor: tekknoboy
shuji pisze: 19 lip 2022, 09:06 tutaj troche wiecej pokazane - kilka żetonów jakie będą w tej armii
Jakoś zupełnie nie przekonuje mnie ta armia. Fabularnie

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 29 lip 2022, 22:50
autor: azazelmo
:mrgreen:
tekknoboy pisze: 29 lip 2022, 22:40
Jakoś zupełnie nie przekonuje mnie ta armia. Fabularnie
Mnie się akurat pomysł podoba. Na około radioaktywnej pustyni jaką stały się stany pływają hordy nieuchwytnych piratów. Fajnie, że każda armia to całkiem nowy pomysł, a nie wymiksowane statystyki - „ten więcej do siły, ale mniej do obrony, a tu damy odwrotnie”.
Szkoda, że ja gram na dwóch customowych drewnianych planszach bez zewnętrznego kręgu- chlip. Chyba spasuję przy piratach.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 12 sie 2022, 22:02
autor: GrzeL
Portal opublikował instrukcję do Piratów.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 13 sie 2022, 00:21
autor: Backero
Ja bym wolał, żeby dali jakąś frakcję już znaną w uniwersum z innych gier Neuroshimy, np Uniwersytet, Texas lub Federację Apallachów.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 03 wrz 2022, 15:47
autor: adicz520
Hej, przymierzam się do zakupy Neuroshimy i widzę, że na stronie portalu jest dostępnych wiele dodatkowych kafelków których próżno szukać w innych sklepach jak np. Przewoźnicy, Kafle Terenu, Najemnicy z Alabamy, Orbital, Zestaw 5 dodatkowych żetonów, Doomsday Machine. Wytłumaczy mi ktoś co dają dane kafelki? Czy warto je kupować i z nimi grać czy są raczej ciekawostką dla kolekcjonerów.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 03 wrz 2022, 16:08
autor: itsthisguyagain
adicz520 pisze: 03 wrz 2022, 15:47 czy są raczej ciekawostką dla kolekcjonerów.
o tototo właśnie to

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 03 wrz 2022, 22:15
autor: scraber
Doomsday'a polecam zakupić jako kolejna armię, zawsze powiew świeżości jeśli już ogracie grę na podstawowych armiach.
Aczkolwiek z większości turniejów jest wykluczona :)

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 04 wrz 2022, 16:29
autor: adicz520
A jakie zestawienie armii polecanie do gry: ktoś ogarnięty vs nowicjusz?
Tak żeby dla nowicjusza gra była ciekawa ale nie dawała mu poczucia totalnej dominacji przez ogarniętego przeciwnika. Często wprowadzam kogoś do gry i nie chciałbym żeby moje ogranie go zniechęciło do dalszej zabawy.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 04 wrz 2022, 16:46
autor: azazelmo
adicz520 pisze: 04 wrz 2022, 16:29 A jakie zestawienie armii polecanie do gry: ktoś ogarnięty vs nowicjusz?
Tak żeby dla nowicjusza gra była ciekawa ale nie dawała mu poczucia totalnej dominacji przez ogarniętego przeciwnika. Często wprowadzam kogoś do gry i nie chciałbym żeby moje ogranie go zniechęciło do dalszej zabawy.
Borgo chyba najprostsze dla nowicjusza. Może też Nowy York lub Stalowa Policja. Mnie z kolei najgorzej idzie zawsze Posterunkiem, ale nie jestem znowu taki ograny.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 04 wrz 2022, 16:48
autor: itsthisguyagain
Ja zawsze nowemu daję do grania hegemonię a sam gram posterunkiem

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 03 sty 2023, 09:36
autor: dizzit
Ja nowicjuszowi tez daje Borgo - generalnie mało tu trzeba kombinować nad taktyką i mysleć co wyjdzie w żetonach a co nie - wysoka inicjatywa powoduje że strategia prosta

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 05 sty 2023, 10:02
autor: zsuedama
Wydaje mi się, że nie wrzucałem tego na forum - zapraszam do obejrzenia filmu z moją kolekcją hexa, w której znajdują się wszystkie żetony ze wszystkich edycji: viewtopic.php?f=3&t=77958&p=1530930#p1530930

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 03 lut 2023, 00:56
autor: Portal Games
Cześć! Zebraliśmy wszystkie info i statystyki z ubiegłorocznych turniejów eliminacyjnych. Dzielimy się tutaj :)

https://bit.ly/3JUvghJ

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 06 lut 2023, 09:06
autor: Portal Games
Cześć! Łapcie fotorelację z finału Mistrzostw Polski, które odbyły się na PortalConie. Może uda się Wam wypatrzyć siebie na zdjęciach? :)

https://portalgames.pl/pl/mistrzostwa-p ... sumowanie/

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 06 lut 2023, 09:14
autor: shuji
Portal Games pisze: 06 lut 2023, 09:06 Cześć! Łapcie fotorelację z finału Mistrzostw Polski, które odbyły się na PortalConie. Może uda się Wam wypatrzyć siebie na zdjęciach? :)

https://portalgames.pl/pl/mistrzostwa-p ... sumowanie/
W trzecim miejscu Wam piszę, że te zdjęcia są ucięte i nie da się ich powiększyć. W skrócie nic na nich nie widać :) Z portalconu fotorelacja jest ok, tutaj coś jest skopane. Czy da się to poprawić?

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 07 lut 2023, 13:29
autor: Czarnyx
Niedawno miałem taką ciekawą sytuację. Grałem sam ze sobą i obie strony konfliktu (jak zwykle) wybrałem losowo. Pierwszym graczem był Borgo, a drugim Neodzungla. Myślałem sobie "będzie rzeź", a w roli "rzeźnika" widziałem oczywiście Borgo. Ale los chciał inaczej. Losowalem żetony z płóciennych woreczków. Najpierw Borgo wylosował jakąś jednostkę bojową. Potem Neodzungla wylosowała dwóch trucicieli :twisted: i oczywiście obu postawiła przy sztabie przeciwnika. Następnie Borgo wylosował moduł zwiekszajacy obrażenia własnych jednostek i dwie bitwy. Dalej Neodzungla wylosowała jednostkę bojowa, roszadę i... tak: bitwę :mrgreen: W efekcie Borgo już na wstępie otrzymał dwa znaczniki jadu na swój sztab i prawdopodobnie to najbardziej się przyczyniło do zwycięstwa Neodzunglii. :mrgreen:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 13 lut 2023, 00:24
autor: Portal Games
shuji pisze: 06 lut 2023, 09:14
Portal Games pisze: 06 lut 2023, 09:06 Cześć! Łapcie fotorelację z finału Mistrzostw Polski, które odbyły się na PortalConie. Może uda się Wam wypatrzyć siebie na zdjęciach? :)

https://portalgames.pl/pl/mistrzostwa-p ... sumowanie/
W trzecim miejscu Wam piszę, że te zdjęcia są ucięte i nie da się ich powiększyć. W skrócie nic na nich nie widać :) Z portalconu fotorelacja jest ok, tutaj coś jest skopane. Czy da się to poprawić?
Sprawdzimy, co tu się zadziało ze zdjęciami... Dzięki! Ale wiesz, u nas wszystko działa :D (tak, uwielbiamy te słowa!)

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 13 lut 2023, 00:26
autor: Portal Games
Cześć, udało nam się przeprowadzić wywiad z Mistrzem Polski w Neuroshimę Hex. Pełny tekst znajduje się tutaj:

Co to były za turniej! Z Marcinem Sawickim, mistrzem Polski w Neuroshimę Hex, rozmawia Rafał Szyma.

Serdeczne gratulacje, panie Mistrzu! Dobra robota!

Bardzo dziękuję!

Jesteś stałym uczestnikiem heksowych turniejów. Jak oceniłbyś poziom tegorocznych mistrzostw?

Wysoki – gracze generalnie byli dobrze przygotowani. Nie było zaskoczeń typu “Mamy nową armię, która wygrywa, bo nie jest jeszcze ograna i nie wiadomo jak ją ugryźć”. Zdarzało to się w poprzednich edycjach, zwłaszcza wejście Mephisto było tutaj wstrząsem. W połączeniu z dość dużą ilością finalistów dało to bardzo ostre, ciekawe rozgrywki na wszystkich etapach.

Chociaż jedna ciekawostka – większość graczy skupiała się na armiach uznawanych za silne, i przeciw nim była dobrze przygotowana… znacznie mniej uwagi poświęcając nie tylko armiom “słabym”, ale również solidnej bazie z podstawowej wersji gry. Byłem raczej wyjątkiem wśród zawodników, nie posiadając na liście wysoko cenionych Mephisto, Sand Runners i Death Breath, a za to mając bazowy Posterunek. Ale okazało się, że to właśnie ten Posterunek sprawiał przeciwnikom sporo kłopotów 🙂

Czy jakaś rozgrywka albo sytuacja na planszy szczególnie zapadła Ci w pamięć? Jaka i dlaczego?

“Posterunek?! Ale tym nikt nie gra! (…) Stój spokojnie, nie uciekaj (…) W zasadzie to… jak grać przeciw Posterunkowi?…”

W jednej z rozgrywek Bestie przeciw Death Breath sztab Bestii pół gry spędził zsieciowany przez własnego sieciarza… co jednak zapewniło bezpieczeństwo i w końcowym rozrachunku – zwycięstwo w grze 🙂

Specjalizujesz się turniejowo w Neuroshimie Hex, czy też jesteś turniejowym drapieżnikiem i polujesz na turnieje różnych tytułów?

Lubię turniejową atmosferę, ostrą rozgrywkę, starcia z dobrymi graczami, często prezentującymi zupełnie inne podejście i styl gry. Nieraz na turniejach otwierały mi się oczy na zasadzie “To tak też można?! to działa?!”.

Jest to też bardzo odświeżające dla gry jako takiej – grając turniejowo i spotykając się z różnymi graczami, ta sama gra ma okazję pokazać więcej głębi niż grana cały czas w tym samym gronie.

Regularnie biorę udział w Mistrzostwach Polski Neuroshimy Hex i Carcassonne, poza tym bywam na lokalnych turniejach różnych gier kiedy nadarzy się okazja.

Gdybyś miał wskazać 3 ulubione jednostki w NSH – które byś wybrał i dlaczego?

Specyfika Neuroshimy Hex jest taka, że równowaga w grze jest zapewniana na poziomie armii, nie poszczególnych jednostek. W związku z tym większość armii posiada pojedyncze, bardzo silne żetony, które z oczywistych względów są bardzo atrakcyjne.

Pomijając te żetony – myślę, że moim wyborem na “ciekawe i lubiane” byłyby Zasłona Dymna Mississipi (potrafi ciekawie zmienić planszę, nie tylko zrobić dziurę w liniach przeciwnika – to co prawda nie jednostka ale załóżmy że pytanie było ogólnie o żetony). Sędzia Stalowej Policji (ruchliwość, podwójny atak i odbicie są bardzo mocne, ale niska inicjatywa wymusza trochę akrobatyki przy ustawianiu żetonu), i Opancerzony Łowca Molocha (w zasadzie bardzo prosty żeton, niespecjalnie imponuje na tle wzmacnianych Sztabem strzelców, ale dookólny atak wręcz w połączeniu z Pancerzem pozwala na olbrzymią kontrolę nad planszą nawet przy przeciętnej Inicjatywie 2).

Czego życzyłbyś sobie w kolejnych armiach do Heksa? Masz jakieś marzenia, sugestie, pomysły albo intuicje?

W zasadzie nie – armii do Heksa jest bardzo dużo, cały czas odkrywam nowe głębie w istniejących i ich kombinacjach. To, na czym mi zależy najbardziej, to dobra równowaga – armia, która dobrze poprowadzona i jest w stanie walczyć z każdym przeciwnikiem, jest znacznie ciekawsza (i bardziej grywalna w środowisku turniejowym, co jest dla mnie istotne). (…) Dla mnie rozgrywka powinna być rozstrzygana przez umiejętności graczy (i uśmiech Fortuny, oczywiście), nie przez wybór armii.