Inis - pytania o zasady
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Inis
Kartę pory roku możesz zagrać zawsze, nawet jeśli jej efekt możesz wykonać tylko częściowo lub wcale. Np. możesz zagrać Nowe Klany, gdy w rezerwie masz tylko 1 klan albo nawet 0. Po prostu wykonujesz tyle z efektu karty, ile możesz (czasami wolisz zagrać kartę bez efektu zamiast spasować).
Jeśli skończyły się miejsca kultu to tak, możesz zagrać kartę Miejsce Kultu tylko po to, by dobrać kartę Eposu.
Jeśli skończą się cytadele, to karta Cytadela nie robi nic. Nie możesz jej zagrać tylko po to, by zabrać komuś kartę przewagi, bo tekst karty mówi o tym, by postawić cytadelę na terenie, na którym jesteś obecny, a potem dalsza część karty odwołuje się do TEGO terenu, na którym stanęła nowa cytadela.
Jeśli skończyły się miejsca kultu to tak, możesz zagrać kartę Miejsce Kultu tylko po to, by dobrać kartę Eposu.
Jeśli skończą się cytadele, to karta Cytadela nie robi nic. Nie możesz jej zagrać tylko po to, by zabrać komuś kartę przewagi, bo tekst karty mówi o tym, by postawić cytadelę na terenie, na którym jesteś obecny, a potem dalsza część karty odwołuje się do TEGO terenu, na którym stanęła nowa cytadela.
Re: Inis
Chodzi Ci o to, czy podczas pierwszego wystawienia klanów na planszy, jeśli ktoś kto nie jest Branem wystawi 2 klany w stolicy a Bran tylko 1? Też mieliśmy to zagwozdkę. Gramy tak, że wybrany na początku Bran zostaje, nawet jak postawił mniej klanów w stolicy, tylko kartę przewagi bierze gracz z 2ma klanami.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑17 kwie 2018, 18:41 Podczas przygotowania do gry wybieramy Brana.
Czy potem podczas fazy Zgromadzenia znowu ustalamy kto jest Branem i dobieramy karty Przewagi?
Chodzi mi tylko o ten moment kiedy przechodzimy z początkowego przygotowania gry do pierwszej rundy i fazy Zgromadzenia.
Jeśli tak to już podczas przygotowania do gry trzeba kombinować jak rozmieścić klany aby potem, jeśli się uda, zgarnąć jakąś kartę Przewagi czy być Branem.
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Inis
No to gracie niezgodnie z zasadami.Aftan pisze: ↑31 maja 2020, 12:06Chodzi Ci o to, czy podczas pierwszego wystawienia klanów na planszy, jeśli ktoś kto nie jest Branem wystawi 2 klany w stolicy a Bran tylko 1? Też mieliśmy to zagwozdkę. Gramy tak, że wybrany na początku Bran zostaje, nawet jak postawił mniej klanów w stolicy, tylko kartę przewagi bierze gracz z 2ma klanami.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑17 kwie 2018, 18:41 Podczas przygotowania do gry wybieramy Brana.
Czy potem podczas fazy Zgromadzenia znowu ustalamy kto jest Branem i dobieramy karty Przewagi?
Chodzi mi tylko o ten moment kiedy przechodzimy z początkowego przygotowania gry do pierwszej rundy i fazy Zgromadzenia.
Jeśli tak to już podczas przygotowania do gry trzeba kombinować jak rozmieścić klany aby potem, jeśli się uda, zgarnąć jakąś kartę Przewagi czy być Branem.
Najpierw ustala się startowego Brana i losuje kierunek lotu wron, ustala stolicę, rozstawia początkowe klany.
A następnie rozpoczyna się gra od fazy zgromadzenia, podczas którego: ustalacie kto jest Branem (może być ta sama osoba, a może się zmienić), rozdaje się karty przewag, losuje kierunek lotu wron (może być taki sam, a może się zmienić) oraz robi się draft kart akcji.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 34 times
Re: Inis
Czy można użyć karty Podbój w celu przeniesienia klanów na teren na którym jestem przywódcą i nie ma innych klanów? Czy w takim przypadku zainicjuje konflikt 'sam ze sobą' i będę mógł rozdzielić jednostki na inne tereny na którym jestem przywódcą?
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Inis
Racja. Jak na terenie, na który wchodzisz są tylko Twoje klany (lub teren jest pusty), to nie ma konfliktu.
Żeby takie coś zrobić musiałby być choć 1 obcy klan - wtedy nawet jak ten klan schowa się do cytadeli, to konflikt się już rozpoczął i można robić manewry wycofania na sąsiednie tereny (na których jest się wodzem).
- Michał M
- Posty: 800
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Inis
Karta Bramy Tír na nÓg
Po tym, jak aktywowano efekt Bramy Tír na nÓg : Dobierz 1 kartę Eposu więcej; wybierz 1, którą zatrzymasz, a pozostałe odrzuć.
Pytanie pewnie dość zabawne o tyle, że na razie jestem przed pierwszą rozgrywką i jedynie przeczytałem instrukcję, więc pewnie pomijam coś oczywistego, ale... o co chodzi z aktywowaniem Bramy Tír na nÓg? Jak się to robi? Rozumiem działanie wszystkich innych kart Przewagi, tej ani trochę.
Po tym, jak aktywowano efekt Bramy Tír na nÓg : Dobierz 1 kartę Eposu więcej; wybierz 1, którą zatrzymasz, a pozostałe odrzuć.
Pytanie pewnie dość zabawne o tyle, że na razie jestem przed pierwszą rozgrywką i jedynie przeczytałem instrukcję, więc pewnie pomijam coś oczywistego, ale... o co chodzi z aktywowaniem Bramy Tír na nÓg? Jak się to robi? Rozumiem działanie wszystkich innych kart Przewagi, tej ani trochę.
Re: Inis
Na kaflu Bramy Tír na nÓg masz dodatkową zasadę, która działa podczas Fazy Zgromadzenia. Po tym jak ta zadziała, możesz zagrać tę kartę terenu.Michał M pisze: ↑07 wrz 2020, 22:34 Karta Bramy Tír na nÓg
Po tym, jak aktywowano efekt Bramy Tír na nÓg : Dobierz 1 kartę Eposu więcej; wybierz 1, którą zatrzymasz, a pozostałe odrzuć.
Pytanie pewnie dość zabawne o tyle, że na razie jestem przed pierwszą rozgrywką i jedynie przeczytałem instrukcję, więc pewnie pomijam coś oczywistego, ale... o co chodzi z aktywowaniem Bramy Tír na nÓg? Jak się to robi? Rozumiem działanie wszystkich innych kart Przewagi, tej ani trochę.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 sie 2014, 13:54
- Been thanked: 1 time
Re: Inis - pytania o zasady
Ja mam inne pytanie, czy w tej grze faktycznie można tak łatwo zablokować drugiego gracza (przy 2-osobowej rozgrywce)? Po 4-5 rundach w zasadzie dalsza rozgrywka nie miała sensu. Moje klany zostały zepchnięte na jeden kafelek, drugi gracz był branem, który decydował gdzie dokładać nowe tereny (z drugiej strony niż moje klany), próby najazdów kończyły się zawsze pozostawieniem jednego z jego klanów w cytadeli, w efekcie pozostawał na danym terenie, a ja mogłam wycofać swoje klany tylko na ten jeden kafelek. Czy taka opcja jest możliwa/częsta, czy coś źle graliśmy? Dokładanie klanów jest też do terenu, gdzie jest chociaż jeden klan, więc nie zmieniało to rozgrywki :/
Re: Inis - pytania o zasady
Raczej coś robicie źle - Bran cały czas draftuje kartę eksploracji? Po dołożeniu kafelka terenu w miejscu wskazanym przez Brana gracz zagrywający tę kartę stawia na nim swój klan. Stosujecie zasady draftu z wariantu 2 osobowego jak jest opisane w instrukcji?sensibileanima pisze: ↑03 lut 2022, 10:35 Ja mam inne pytanie, czy w tej grze faktycznie można tak łatwo zablokować drugiego gracza (przy 2-osobowej rozgrywce)? Po 4-5 rundach w zasadzie dalsza rozgrywka nie miała sensu. Moje klany zostały zepchnięte na jeden kafelek, drugi gracz był branem, który decydował gdzie dokładać nowe tereny (z drugiej strony niż moje klany), próby najazdów kończyły się zawsze pozostawieniem jednego z jego klanów w cytadeli, w efekcie pozostawał na danym terenie, a ja mogłam wycofać swoje klany tylko na ten jeden kafelek. Czy taka opcja jest możliwa/częsta, czy coś źle graliśmy? Dokładanie klanów jest też do terenu, gdzie jest chociaż jeden klan, więc nie zmieniało to rozgrywki :/
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 sie 2014, 13:54
- Been thanked: 1 time
Re: Inis - pytania o zasady
No właśnie coś muszę do tego usiąść jeszcze raz, bo aż nie mogłam uwierzyć, że tak dobra gra ma taki mankament blokujący.krwlng pisze: ↑03 lut 2022, 12:46Raczej coś robicie źle - Bran cały czas draftuje kartę eksploracji? Po dołożeniu kafelka terenu w miejscu wskazanym przez Brana gracz zagrywający tę kartę stawia na nim swój klan. Stosujecie zasady draftu z wariantu 2 osobowego jak jest opisane w instrukcji?sensibileanima pisze: ↑03 lut 2022, 10:35 Ja mam inne pytanie, czy w tej grze faktycznie można tak łatwo zablokować drugiego gracza (przy 2-osobowej rozgrywce)? Po 4-5 rundach w zasadzie dalsza rozgrywka nie miała sensu. Moje klany zostały zepchnięte na jeden kafelek, drugi gracz był branem, który decydował gdzie dokładać nowe tereny (z drugiej strony niż moje klany), próby najazdów kończyły się zawsze pozostawieniem jednego z jego klanów w cytadeli, w efekcie pozostawał na danym terenie, a ja mogłam wycofać swoje klany tylko na ten jeden kafelek. Czy taka opcja jest możliwa/częsta, czy coś źle graliśmy? Dokładanie klanów jest też do terenu, gdzie jest chociaż jeden klan, więc nie zmieniało to rozgrywki :/
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Inis - pytania o zasady
Coś robicie źle i to grubo.sensibileanima pisze: ↑03 lut 2022, 10:35 Ja mam inne pytanie, czy w tej grze faktycznie można tak łatwo zablokować drugiego gracza (przy 2-osobowej rozgrywce)? Po 4-5 rundach w zasadzie dalsza rozgrywka nie miała sensu. Moje klany zostały zepchnięte na jeden kafelek, drugi gracz był branem, który decydował gdzie dokładać nowe tereny (z drugiej strony niż moje klany), próby najazdów kończyły się zawsze pozostawieniem jednego z jego klanów w cytadeli, w efekcie pozostawał na danym terenie, a ja mogłam wycofać swoje klany tylko na ten jeden kafelek. Czy taka opcja jest możliwa/częsta, czy coś źle graliśmy? Dokładanie klanów jest też do terenu, gdzie jest chociaż jeden klan, więc nie zmieniało to rozgrywki :/
1. Nawet jak Bran decyduje GDZIE dołożyć nowy kafelek, to i tak nowy klan na ten nowy kafelek wstawia osoba, która zagrała kartę Odkrywców.
2. Jak gracz chowa swój klan w cytadeli, to znaczy, że on przeżyje bitwę, ale gdy jesteś już jedynym graczem, który ma klany w bitwie (bo klany drugiego gracza zostały pokonane lub się wycofały), to jesteś wtedy jedynym graczem uczestniczącym w bitwie i możesz zdecydować się bitwę zakończyć. (bitwa się kończy, gdy wszyscy gracze uczestniczący w bitwie jednogłośnie zdecydują się zakończyć bitwę - klany ufortyfikowane, czyli w cytadeli nie biorą udziału w bitwie). Czyli wbijasz na kafelek, gdzie drugi gracz ma mniej klanów, on się chowa do cytadeli, pozostałe jego klany giną albo się wycofują, ty ogłaszasz koniec bitwy i wtedy jego klan wychodzi z cytadeli. Rezultat jest taki, że jesteś obecny na tym kaflu, a nawet jest spora szansa, że masz tam przewagę (czyli dostaniesz kartę w najbliższej fazie zgromadzenia, kontrolujesz jego klany na potrzeby warunku zwycięstwa itp.).
3. Jakbyś był bardzo stłamszony pamiętaj o zasadzie, że jak na początku swojej tury nie masz żadnego klanu na planszy, to przed zagraniem karty wstawiasz 2 klany na dowolne pola na planszy - co sprawia, że będziesz mieć wtedy obecność i wiele kart pozwoli dołożyć dodatkowe klany. Więc jak bardzo źle idzie, to polecam robić mocne ataki - osłabiaj przeciwnika, a przy okazji pozwól, by on Ciebie wybił do końca. Minusem tego podejścia jest to, że tracisz w takiej sytuacji 1 żeton wyczynu, ale na początku gry i tak zazwyczaj go nie masz.
Gra 2-osobowa jest specyficzna, bo konflikty zazwyczaj rozgrywa się do końca, a w grze na 3+ graczy czasami gracze się dogadują, że po wejściu na kafel w ogóle nie rozgrywają bitwy (uznają koniec bitwy przed jakimkolwiek manewrem) albo kończą bitwę po jakimś częściowym obiciu się, ale decydują nie iść na wyniszczenie (w myśl powiedzenie gdzie dwóch się bije, tam trzeci wygrywa grę). Dodatkowo może czasem dojść w pewnym momencie gry do takiej nierównowagi sił, że nawet manewr opisany w punkcie 3. nie pozwoli wrócić do gry. Nie jest to częste, ale zdarza się - zwłaszcza gdy jest duża różnica doświadczenia w grze.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 sie 2014, 13:54
- Been thanked: 1 time
Re: Inis - pytania o zasady
Spoiler:
Re: Inis - pytania o zasady
Co w sytuacji jak ktoś zagra karte eposu jako manewr konflikt natychmiast sie kończy.To czy ja posiadając karte WATAŻKA moge ja zagrac? po tym jak wykonano manewr umiesc jeden klan na tym terenie oraz wybierz gracza ktory wykona kolejny manewr.
Re: Inis - pytania o zasady
IMO można - Elokwencja Ogmy kończy konflikt natychmiast, ale jest zagrana jako manewr. Oznaczałoby to spełnienie warunku watażki, czyli można rozpatrzeć efekt triskelionu - karta w końcu nie jest zagrana jako manewr i pozwala na dołożenie pionka, ale nie na wybranie kto następny będzie wykonywał manewr, bo konflikt się skończył.
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 15 maja 2018, 14:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 17 times
Re: Inis - pytania o zasady
Przeczytałem dziś w instrukcji że Geis można zagrać dopiero po tym jak zostanie w pełni zadeklarowane działanie karty Akcji. Czy jeśli Geis ignoruje działanie tej karty to jest sens omawiać co się chciało zrobić?
-
- Posty: 710
- Rejestracja: 19 lip 2021, 01:52
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 70 times
Re: Inis - pytania o zasady
Myślę, że bardziej tu jest ukłon dla nowych graczy. Ja na przykład gram tak, że jak już wszyscy znamy karty to leci karta i tylko czytamy nazwę i ktoś nagle bah i Geis.
- Snaki
- Posty: 79
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 09:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 28 times
Re: Inis - pytania o zasady
No jak najbardziej. Jak ktoś zrobi słaba akcje co Ci nie zaszkodzi to machniesz ręką i lecimy dalej. Jak ktoś chce popsuć Twój plan to jasne że anulujesz
- jacobPL
- Posty: 143
- Rejestracja: 05 paź 2020, 13:36
- Lokalizacja: Warszawa / Poznań
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 39 times
Re: Inis - pytania o zasady
Wiadomo, że z Geisem trzeba być czujnym, ale powinno się go zagrać pomiędzy zagraniem karty akcji a rozpatrzeniem jej efektu fizycznie. Np. ktoś gra Migrację i mówi, skąd i dokąd będzie się przemieszczał - Geis. Samo zagranie Migracji nic Ci nie mówi i zazwyczaj nie musisz mieć z tym problemu. Miejsce Kultu - dołożenie gdzieś trzecigo czy czwartego - Geis, ale pierwszego - luz. And so on..
Re: Inis - pytania o zasady
Nie wiedziałem, że Geisa gra się po zadeklarowaniu całości ruchu. My graliśmy trochę w ciemno (tzn. po zagraniu karty dawaliśmy kilka sekund na reakcję Grisem) i u nas działało dobrze
- Lukas2
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 sty 2018, 19:06
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: Inis - pytania o zasady
Cześć czy wiecie może, czy po skończeniu się talii kart eposu, a gdy kolejny gracz powinien dobrać nową kartę eposu to czy przeładowuje się tą talię i dobiera nową kartę czy już po prostu nie ma kart eposu w grze?
Jeśli jest to wspomniane w instrukcji to przepraszam wertowałem ją i nie znalazłem.
Jeśli jest to wspomniane w instrukcji to przepraszam wertowałem ją i nie znalazłem.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 01 sty 2019, 19:54
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 17 times
Re: Inis - pytania o zasady
Just in case, the Dagda need not have been played to shuffle back all the Tales. If he's in the discard pile for any reason, shuffle back (see text on the Dagda).Lukas2 pisze: ↑04 maja 2024, 20:22 Cześć czy wiecie może, czy po skończeniu się talii kart eposu, a gdy kolejny gracz powinien dobrać nową kartę eposu to czy przeładowuje się tą talię i dobiera nową kartę czy już po prostu nie ma kart eposu w grze?
Jeśli jest to wspomniane w instrukcji to przepraszam wertowałem ją i nie znalazłem.
In the event of an empty Epic Tale draw pile and the Dagda still in the hand of someone, then shuffle back anyway.